Arribada a Guatemala City

El passat dia 12 vaig aterrar a l’aeroport Internacional "La Aurora" de Guatemala. M’esperava un aeroport mes gran pero la realitat va ser un mes be petit…estil al de Girona o fins i tot menys. Despres d’esperar una estona, en Guillermo va venir a buscar-me. Era un xicot q’eqchi morenet, com ells diuen potser de menjar tants frijoles.

Guatemala City fa respecte…hi ha la hostia pobresa…nens oferint coses mentres anavem amb el cotxe, camions de l’exercit plens de soldats vestits de militars, busos plens de gent a vessar… Un canvi de realitat que entre l’impacte i el jet lag et deixa mig flipat.

Els primers dies me’ls he passat dormint la majoria del temps, la diferencia horaria es nota…i a mes a mes la calor, o mes be xafugor de 27 graus aixafa completament.

Avui m’he aventurat desde la seu d’Ak’tenamit a l’Avda. 11 fins al centre de la ciutat. Avda. Independencia tot recte, creuada la Avda. Marti, la cosa ja es fa mes "autentica". El fum dels autobusos ho impregna tot, la gent malviu al carrer i de tant en tant es veu algun xicot corrent pel carrer…signe que res de bo ha fet.

Tinc ganes de deixar la city. Els "guiris" gairebe no hi estan aqui. Acollonits agafen els busos cap a Antigua la majoria d’ells. Dema me’n vaig a Rio Dulce. M’esperen 5 hores de bus + 2 en cayuco. Espero en candeletes arribar a un entorn natural i deixar la jungla urbana.

La propera vegada que escrigui espero ja fer-ho des d’alla. Molts petons!

Deixa un comentari

