De Rio Dulce a El Estor i tornada cap al Projecte

Aquest cap de setmana l’he passat soleta. La Christine va anar a trobar-se amb un guatemaltenc, amb qui va estar vivint en una familia durant gairebe 1 any, al Peten. Jo en canvi vaig preferir estar-me apropet del projecte. Aixi que vaig agafar la motxil.la i de Rio Dulce a El Estor. Se’ns dubte una de les millors coses del trajecte es la panoramica, la carretera envolta el llac Peten Itza, el mes gran de Guatemala. A mes a mes, es un entorn 100% rural ple de camps amb vaques al mes pur estil america. L’arribada a L’Estor va ser agraida especialment despres de sobreviure a un bus que estava com una cafetera express…apunt d’explosionar! El Estor es el punt d’entrada a les Boques del Polochic, un parc natural amb gran diversitat d’aus. Alla el mes gratificant es contemplar el llac mentre es pon el sol i donar un passeig pel mercat del poble. La comunitat q’eqchi aqui tb es nombrosa i aixo es palpa al carrer. Vaig comprar-me dos "tamalitos" per sopar per 2 Quetzales i vaig anar-me’n a dormir a l’Hotel Villela. A l’endema, carretera de tornada amb aturada a Finca Paraiso on visitar una meravellosa cascada d’aiga termal per un costat i congelada per l’altra. Alla vaig coneixer la Tamara, una noia geografa israeli que venia de Costa Rica on s’hi havia passat 6 mesos. La tia estava una mica pirada. Va posar-se una llanterna al front i va entrar en una cova al costat de la catarata. A dins va durar-hi poquet. La cova era plena de rat-penats. Ella anava sense sabates i el terra era ple de "cagarrutes" de rat plenat ben fresquetes amb una pila de parasits fent una orgia….!!! Quan va sortir i va veure’s els peus no va trigar massa en ficar-se a l’aigua. Jajajajajaja! D’alla vaig anar a Finca Rex. Un lloc ideal on pendre un bany i alhora gaudir de la companyia de nens i nenes de l’indret que miraven com menjava un mango. Mes tard, arribada a Rio Dulce. Vaig passar la nit al Backpacker’s Hostel. Eren 15 Quetzales la nit (2 dolars!). Aquest lloc pertany a Casa Guatemala, una ONG amb una certa mala reputacio de la zona. http://www.casa-guatemala.org/

Alla vaig dormir a una llitera on a dalt vaig coneixer a un frances que venia de Cuba i recorria Centreamerica en bicicleta. Quins anims! Amb la calda que cau a diari! Aquell dia vaig anar al Castillo de San Felipe (20 Q). Un castell que els espanyols van fer per protegir l’entrada al llac d’Izabal dels pirates. INGUAT (L’Institut Guatemalteco de Turismo) duu la gestio del recinte. El lloc es troba en un indret precios pero manca de bastanta restauracio de les vies d’acces i de la infraestructura del castell.

Anuncis

Una resposta a “De Rio Dulce a El Estor i tornada cap al Projecte

  1. Hola Silvia,Em dic Jordi i el mes d’agost vindré a AKTENAMIT com a voluntari en lloc de L’André. He trobat la teva web buscant pel yahoo sobre Aktenamit i mira per on em surts tu!!!! Pel ke he llegit t’ho estas pasant de conya!!! Silvia, m’agradaria molt si poguesis donar-me info sobre el campament, alguna suggerencia abans d’anar ( com si tinc ke portar alguna cosa ke realment em farà falta, etc…), la gent, no se tu mateixa.Bé, espero poder veure’t un cop arribi allà!!!!!PetonsJordi

    M'agrada

Deixa un comentari

