Lima-Ica-La Palpa-Nazca i María Reiche

Lima vaig estar-la visitant durant un parell de dies…aprofitant el cap de setmana la marxa nocturna estava assegurada.
Però abans d’això vaig fer una mica de turisme cultural. Vaig sortir del meu Hotel dit Sakura ubicat a Jr. Montevideo nº640, tf 426-4996 (24 soles). L’hotel té una propietaria japonesa i molt simpàtica. Per cert, que a Lima hi ha una de les "Chinatowns" més grans d’Amèrica Llatina…és increïble la similitud que tenen en certs trets facials als asiàtics: totalment conforme amb la Teoria de l’Estret de Bering.
 
D’allà vaig dirigir-me recorrent la popular Av.Abancay fins al "Convento de Santo Domingo de Lima". Allà hi resten les despulles de Sta. Rosa de Lima, San Martin de Porres i San Juan Macías. (3 soles)
 
El Convent era maco però se’ns dubte el que més va impressionar-me va ser el "Convento de San Francisco" amb les CATACUMBES on hi han milers i milers d’òssos i òssos  Arrrrrggggggggggggggggg
 
Més endavant també vaig visitar la cèntrica Basílica Catedral de Lima, habilitada com a Museu d’Art Religiós, tot i que els 10 soles d’entrada vaig trobar-los excessius…tot sigui per veure la Tomba de Pizarro!
 
La nit va ser per a dedicar-la  a la marxa. Parlar de marxa és sinònim del Barri de Barranco i en menor grau Miraflores. Un gelat previ va ajudar per aguantar el Reggaeton: a tope!!!!!!!!!!!! 
 
 
Al dia següent amb un pèl de resaca vaig sortir en un carro cutre de la cia. Ormeño s.a fins a Nazca (25 soles). Vaig atravessar més deserts i cultius (verd-sorra-verd-sorra de nou). A Ica vaig comprar les famoses tejas plenes de figa.
 
L’arribada a Nazca va ser molt bonica. Les muntanyes s’apropaven i el sol era de color ataronjat. Al dia següent he agafat Transportes Cueva (2 soles) fins al Museu de María Reiche (5 soles), a 15 kms de Nazca.
 
El Museu val la pena per descobrir l’ardu treball d’aquesta investigadora, veure la seva tomba i saber més sobre els seus estudis durant tot el temps que va dedicar-s’hi "en cuerpo y alma". Impressionant!!! La gent d’aquí de Nazca encara l’estima com abans i li agraeixen profundament tot el treball que va relitzar per a la preservació de les línies.
 
D’allà amb una moto de la Asociación María Reiche un dels guardians de les linies va dur-me fins al Mirador on poden contemplar-se al costat de la Panamericana dues de les figures de la vall.
 
Més coses sobre les línies???
 
Properes notícies desde Cusco!!!!
Anuncis

Deixa un comentari

