Belo Horizonte

Ahir va ser un dia ben intens a la  capital de Minas Gerais…Belo Horizonte. Després de planificar-me el dia durant una bona estona amb mapes, guies, webs i demés vaig sortir de casa a les 8 per no tornar fins a les 20 hrs. Així que van ser 12 hores d´intensa prospecció com els miners fan tractant de trobar les pedres anyorades. El punt de partida va ser la casa de la meva estimada Leticia, entre Av. Getúlio Vargas i la Rua Grao Pará. D´alla tot  seguint grans avingudes com la d´Afonso Pena o dos Andradas vaig caure al Parque Municipal de la ciutat. Tot Belo Horizonte s´esta posant les piles per la propera trobada del BID a la ciutat i aixo es respira en l´ambient. A la praça da Estaçao hi ha el Museu de Artes e Ofícios:
Amb tota seguretat un dels museus que qualsevol persona que visiti Belo Horizonte no hauria de deixar-se perdre. D´alla tot seguint la Rua da Bahia fins el Shopping Metrópole de Artesanato. Un espai amb botigues ben interessants…en destaco una d´entre moltes per la seva originalitat:
Entre alguns dels seus productes vaig enamorar-me d´una cadira-mandala en fusta i del llibre O segredo do portal…um livro sem palavras…amb la idea de que per cada portal produit es plantara un arbre dins d´una linia de productes Viveiro do Meio cultivando valores sustentáveis (disculpeu pero el meu portunyol esta fent acte de presencia!):
D´alla tot continuant vaig fer una paradeta al minúscul Museu Mineiro. (1 real, preu estudiant)
Més endavant i per no perdre el ritme vaig prosseguir fins a la Praça da Liberdade on hem vaig quedar amb un pam de nas visitant el Museu de Mineralogia Professor Djalma Guimarães:
Un cop acabada la visita va produir-se a la meva sortida del museu un acte públic del Projeto Querubins:
Crec que fan un gran treball amb els nens i nenes i val la pena estar-ne al cas.
 
D´alla l´estomac ja plorava…i ja vaig dirigir-me cap a el restaurant vegetaria de menjar taiwanés San Ro a la Rua del Professor Moraes 651. La Leti ja hi era i vam gaudir d´un bo tiveri!
 
Després vaig empendre la caminada amb més energia que mai, dirigint-me cap al Museu Histórico Abílio Barreto, una de les promeses museístiques juntament amb el de les Artes i Oficios que ja he citat.
En el camí vaig parar al Restaurant Mandala, un espai ben dissenyat i premiat pel seu bon saber fer les coses… Alla vaig trobar folletons de Andarilho da Luz (caminhadas ecológicas terapeuticas):
Hem queda pendent donar una bona ullada més detallada a tot el programa de les seves activitats, especialment pel que fa a Turisme Solidari.
 
Al final del dia també vaig tenir l´oportunitat de gaudir d´una cervesa i un wrap a la Villa Rizza:
En aquest local disposen d´un programa ben interessant "BrasilSabor":
Per a qui en vulgui saber més…je je je!
 
 
 El dia va ser intens…ja ho heu vist…un mai acabar d´activitats i una visita inesperada de multitud de llibreries on submergir el cap en nous pensaments…
Sobre la Rio+10:
La Rio 92, la Agenda 21, el "11º Simpósio Internacional sobre Sol" (Ja es diu que hi haura una explosió solar a finals del 2007-inicis del 2008 de les més espectaculars que se saben… caldra estar atents!) i tota la pesca…
Per cert…m´acabo d´assabentar de la notícia de l´eclipsi solar…Mmmmm! Ja me l´he perdut!
 
 
 
Anuncis

Una resposta a “Belo Horizonte

Deixa un comentari

